0. Flying to Deadhorse

Here we go! Today is june 29th, it's 4:15 pm and a cab comes to pick me up in 15 minutes to drive me to the airport, where I take off tonight to go to Seattle, then to Deadhorse, my adventure's starting point. My plane will stop in Fairbanks to load more passengers, among which Matt, my travel buddy for the first part of this trip (Alaska to British Columbia), and whom I met on the internet. I'm really motivated and looking forward to be on the road because I spent most of my last days getting prepared for the trip (for instance, dismantle my bike and fit it in a box in which it doesn't fit). Here in Vancouver, I wear a t-shirt and I walk around barefoot in the sun. I don't know yet how cold Deadhorse will be, but with an extreme high temperature of 28 degrees (Celsius) in july, I don't expect to use my swimsuit! I won't be able to give news for a while, of course (no internet and no cities anyway), but be patient, Alaska has Wonderful sceneries I'm impatient to catch in my camera's eye!

Ca y est, c'est parti! On est le 29 juin, il est 16h15 et un taxi vient me prendre dans 15 minutes pour m'emmener a l'aeroport de Vancouver, d'ou je m'envole ce soir pour aller a Seattle, puis Deadhorse, le point de depart de mon aventure. Je m'arrete pour une escale a Fairbanks, ou je vais rencontrer Matt, mon compagnon de voyage pour cette premiere etape (de l'Alaska a la Colombie Britanique), rencontre grace a une petite annonce sur internet. Je suis motive bloc, meme impatient car les derniers jours ont etes lourds de preparation (demonter le velo et le faire rentrer dans une boite dans laquelle il ne rentre pas, par exemple), et j'aimerais deja y etre! Sinon ici je suis en t-shirt et pieds nus au soleil. Je ne sais pas encore quelle va etre la tendance vestimentaire du moment a Deadhorse, mais avec une temperature record historique de 28 degres max en juillet je ne m'attends pas a sortir le maillot de bain! Je ne pourrai bien sur pas donner de nouvelles pendant un certain temps, faute d'internet (et faute de villes de toute facon), mais patience! L'Alaska promet des paysages magnifiques! A bientot et profitez bien de l'ete!

0 commentaires: