23. Northern California

Entering California didn't mean much sun. In fact, I've been told that Northern California should be claimed by Oregon, because its weather is just as crappy!
Just past the border, I meet Keith, who's walking across the states, but I can't spend too much time chatting with him because I have to make it to Redwoods National Park before dark. Which I do. These trees are impressive, and it's just the beginning. I'm supposed to meet up with Steve in Humboldt Redwoods State Park, home of the biggest one(s). I spend the night in a free primitive campground near the shore, where I meet a couple of friendly german teachers, and the rain, again...
The next day allows me to see more giants, and many elks. I camp not far, at Patrick's Point, where the raging ocean (biggest surf of the year, someone told me), pushes angry waves against big rocks, which leaves me impressed and wet. Back at the camp, I meet two girls that I already quickly met in Washington. They get pissed at the bad weather, and decide to take a bus south in the morning, to get to a sunny place, faster.
I move on in the fog and the wind, hoping the sun will come around, eventually. I pedal hard, make it one of my longest days, get saved from dehydration by Jim, a road worker camping by the highway, and arrive in Humboldt Park at dusk. It's an amazing ride, getting deeper into the giants' kingdom as the sun sets. No time for pictures, as I rush to make it before dark to the campground where Steve is supposed to be expecting me. I actually make it just after dark, and here is Steve, totally surprised!
The next day, we hike among the giants...
Our next plan is to meet up again before San Francisco Bay area, and drive to Galt, between Sacramento and Stockton where Matt, a friend of Steve, and his family, will give us shelter for a few nights so we can prepare a week-long trip in Yosemite National Park.
So we do, after I experience exiting the forest at dawn, then more fog and rain, and also a nice dinner in Gualala with a couple from Oregon who are about to have visited 100 different countries!
It's also an occasion for me to experience my first Halloween night!





Arriver en Californie n'est pas synonyme de soleil. En fait, quelqu'un m'a meme dit que le Nord de l'etat devrait etre reclame par l'Oregon car le temps y est tout aussi pourri! Point de vue que je ne peut que confirmer...
Juste apres la frontiere, je rencontre Keith, qui traverse le pays a pied. Je n'ai pas trop le temps de discuter car je veux arriver a Redwoods National Park avant la nuit. Les arbres y sont bien sur impressionnants, mais ce n'est qu'un debut. J'ai prevu avec Steve de le retrouver a Humboldt Redwoods State Park, la ou vivent les plus grands d'entre eux (dont LE plus grand). Je passe la nuit dans un camping "primitif" pres de la cote, ou je rencontre un couple d'enseignants allemands tres sympa, ainsi que la pluie, encore...
Le lendemain, j'ai l'occasion d'admirer d'autres geants, et de nombreux cerfs. Je ne campe pas tres loin, a Patrick's Point, ou l'ocean se dechaine contre les rochers, me laissant impressionne, mouille et sale (avec un accent a la fin de ces trois derniers mots). J'apprends qu'il s'agit des plus grosses vagues de l'annee. De retour au camp, je rencontre deux cyclistes canadiennes deja rapidement vues dans l'etat de Washington. Elles en ont marre du temps pourri et decident de prendre un bus pour le Sud le lendemain matin, afin de retrouver enfin le soleil.
Je continue mon chemin dans le brouillard, en esperant qu'il ne sera pas trop long a venir, justement, le soleil. Je pedale dur, faisant de ce jour une de mes plus longues distances. Je suis sauve de la deshydratation par Jim, un ouvrier qui campe dans sa caravane pres d'un chantier de la highway, et j'arrive a Humboldt Park a la tombee du jour.
Pas de photos car je m edepeche pour arriver avant la nuit, mais penetrer dans la foret de geants alors que le soleil se couche est une experience impressionnante!
J'arrive au camping juste apres la tombee de la nuit, retrouvant Steve, qui m'a attendu la, comme prevu, surpris quand meme de me voir arriver a cette heure-la!
Le lendemain, randonnee au milieu des geants...
La suite du programme consiste a se retrouver a nouveau juste avant la baie de San Francisco, a charger mon velo a l'arriere de la voiture de Steve (aux cotes des deux velos qu'il a utilises lorsqu'il visitait l'Europe), puis rouler jusqu'a Galt, entre Sacramento et Stockton. La nous attendent Matt (un ami de Steve) et sa famille, qui nous hebergeront pendant quelques jours, le temps de s'organiser pour passer une semaine a Yosemite National Park.
C'est l'occasion de manger comme des rois (merci Michelle!) et pour moi de connaitre mon premier Halloween!

0 commentaires: