18. Vancouver

After a long day (actually the longest so far) and being hit by a heavy rainstorm, I finally make it to Vancouver at dusk, soaked, exhausted and homeless. My friend Nico, who lives here, doesn't answer his phone, because he's in California. I end up at Ashley's, a couchsurfer I met here just before my departure to Alaska. Nico eventually makes it home in the evening and I crash on his couch late in the night. Alaska to Vancouver : check! 4383 km so far, still quite a lot to go but motivation is still mine. I have to fix a few things and get well prepared for the rest of the journey, for Vancouver was sort of my port of call on this continent. I get the bike tuned, change the cassette and the chain, get new pedals, build a front rack to fit a waterproof army surplus bag instead of my handlebar bag, and never get the saddle and pedals Raleigh shipped to me. The parcel got lost somewhere in British Columbia, or just went back to Raleigh, who knows? I also spend time and money at a dentist's. Despite a check before leaving France, I got a few cavities and I don't want to bring them along to South America! A weird bite I got on my upper leg led me to get blood tested for Lyme disease, a dangerous sickness spread by ticks. Apparently I'm ok. After almost 2 weeks spent here, I'm ready to go, and it's about time because winter is following me, and it doesn't take breaks!





Apres une longue journe (la plus longue de mon voyage en fait), j'arrive a Vancouver sous une pluie battante, a la tombee de la nuit, trempe, fatigue et sans abri. Mon ami Nico, qui habite ici, ne repond pas au telephone car il est en Californie. J'atterris chez Ashley, une couchsurfeuse rencontree avant mon depart pour l'Alaska. Nico arrive dans la soiree, et je finis sur son canape tard dans la nuit. De l'Alaska a Vancouver : ca, c'est fait! 4383 km jusqu'a present, encore beaucoup a parcourir mais la motivation est toujours avec moi. J'ai pas mal de choses a regler pour le reste du voyage, car Vancouver est mon unique port d'attache sur ce continent. Je fais reviser mon velo, je change la cassette et la chaine, je fabrique un porte-bagage avant pour supporter un nouveau sac impermeable qui vient remplacer mon sac de guidon, et je ne recois jamais la selle et les pedales envoyees par Raleigh. Le paquet s'est perdu quelque part en Colombie Brittanique, ou bien est retourne chez Raleigh. Qui sait? Je passe aussi pas mal de temps a grand frais chez un dentiste. Malgre une visite avant mon depart de France, j'ai quelques caries que la vie de camping n'ont pas arrangees et je n'ai pas envie de les emmener avec moi en Amerique du Sud. Une piqure mysterieuse sur ma cuisse m'a pousse a me faire tester contre la maladie de Lyme, une infection serieuse transmise par les tiques (qui apprecient les campeurs). Apparemment, tout va bien. Apres presque 2 semaines passees ici, je suis pret a partir, et il est grand temps car l'hiver me suit, et il ne prend pas de pauses!

0 commentaires: